Retailerii se afla in plina expansiune pe mobil si sunt tot mai constienti de acest tip de iOT, cautand sa puna in valoare potentialul pe care beacon-urile il au pentru evolutia afacerii. Beneficiile principale pe care noua tehnologie le ofera oricarui business de acest tip s-ar descrie astfel:
- stimularea vanzarilor;
- imbunatatirea experientei clientilor;
- energizarea operatiunilor de vanzari cu amanuntul;
- potentialul pe care il ofera prin numeroasele informatii pentru business.
Un studiu recent desfasurat de Business Insider a aratat ca beaconurile sunt asteptate sa produca peste 44 miliarde de dolari in vanzari cu amanuntul in SUA in acest an. Asa ca, daca exista o tehnologie care poate duce afacerile la nivelul urmator, acesta poate fi reprezentata de beacon-uri. De aceea, astazi va prezentam cateva modalitati prin care acestea pot imbunatati in mod serios vanzarile in magazine..
RECOMPENSE DE LOIALITATE
Comerciantii au folosit programe de loialitate dintotdeauna, insa marketingul de proximitate, combinat cu directionarea catre target intr-un context eficient, permite extinderea acestei strategii. Gratie datelor obtinute prin intermediul beacon-urilor, comerciantii pot oferi promotii, reduceri si recomandari, bazate pe localizare si istoricul de achizitionare al consumatorilor sau recompense de loialitate, in special pentru clientii fideli care doresc sa se reconecteze cu brand-ul. Comerciantii care stiu ce inseamna puterea acestora, construiesc aplicatii care ii ajuta pe utilizatori sa ia masuri bazate pe geolocatie, prin intermediul carora pot colecta date despre clienti si pot pastra loialitatea acestora.
ACCES LA ANALIZE VALOROASE
Oferind o aplicatie conectata la beacon-uri, retailerii pot masura traficul in locatii specifice si au la dispozitie tabloul complet al comportamentul consumatorilor. Chiar si atunci cand nu declanseaza anumite mesaje, indicatorii oferiti de aceasta tehnologie sunt extrem de utili pentru a obtine valori care prezinta cele mai aglomerate sectiuni ale unui magazin sau durata de timp pe care o petrec clientii in locatii. Comerciantii pot utiliza aceste informatii pentru a optimiza merchandisingul, reusind astfel sa s aloce resurse acolo unde acestea aduc cele mai mari venituri.
UN EXEMPLU? CARREFOUR
Carrefour poate fi un bun exemplu. Compania a implementat o retea imensa de iBeacon in hipermarketurile sale din Romania. Aplicatia lor ajuta clientii sa exploreze diferite sectiuni ale magazinelor de la zona la zona, automatizand livrarea de continut comercial si colectand date esentiale cu privire la comportamentul consumatorilor in magazin. Datorita tehnologiei oferite de beacon-uri, Carrefour a inregistrat o crestere de 600% a numarului de utilizatori ai aplicatiei, in doar sapte luni.
CE PUTEM LUA CU NOI DIN ACEST ARTICOL?
Imbratisand tehnologia si dezvoltarea unei aplicatii mobile bazata pe beacon-uri este o strategie anti-glont pentru stimularea vanzarilor in magazin in fiecare sector sau domeniu.
Daca doresti o aplicatie care sa integreze aceasta tehnologie, te rugam sa iei legatura cu unul dintre specialistii nostri.