Daca ai o idee de succes pentru afacerea ta, cel mai probabil iei in considerare sa o aduci la viata prin dezvoltarea unei aplicatii mobile. Nu e o idee rea avand in vedere ca aplicatiile mobile sunt extrem de populare in acest moment si deschid calea pentru tot felul de idei noi si interesante de afaceri. Problema, mai ales pentru multe dintre afacerile de dimensiuni mai mici cu care lucram la RiseApp, este ca nu se cunoaste abordarea corecta.
Pentru ca stim ca ideea ta poate fi cu adevarat valoroasa, iata cinci sfaturi utile care te vor ajuta sa navighezi in apele involburate ale dezvoltarii de aplicatii de mobil – evitand in acelasi timp unele dintre cele mai frecvente greseli:
- Nu oferim suficienta atentie alegerii platformei de dezvoltare
iOS, Android, Windows: Pe ce platforma sa-mi dezvolt ideea de aplicatie? Toti cei care dezvoltam aplicatii de mobil ne vom confrunta cu aceasta intrebare, insa de multe ori nu reusim sa disecam corespunzator fiecare optiune aflata la dispozitia noastra. Unii dezvoltatori fac alegerea platformei pe baza unor stereotipuri. Nu este neobisnuit sa vedem pe cineva ca dezvolta pentru iOS doar pentru ca se considera ca generarea de bani ar fi mai simpla pe App Store. Poate fi adevarat in unele cazuri, insa nu este universal valabil. Exista multe alte considerente de care trebuie sa tinem cont in procesul de selectie a platformei.
In timp ce iOS poate fi extrem de popular in S.U.A., Android-ul domneste suprem pe o scara globala, de multe ori in marje mult mai mari decat in S.U.A. Deci, daca intentionezi publicarea aplicatiei in mai multe tari, ia in considerare platforma de Android peste cea de iOS. Atunci cand iei orice decizie legata de platforma, asigura-te ca te gandesti la fiecare posibilitate si alternativa. Daca nu reusesti sa iei decizia corecta, ai riscul de a-ti limita sever audienta.
- Gandirea experientei de mobil ca pe o experienta web la scala redusa
O aplicatie mobila este fundamental diferita de un site web si nu suporta comparatii. Este diferita in dimensiune, este diferita in functionalitati si este diferita in domeniul de aplicare. Diferenta este atat de importanta incat, in cazul in care Apple dezaproba designul aplicatiei, poate fi respinsa. Deci, de ce atat de multe persoane nu tin cont de acest detaliu important? Spre exemplu unii oameni cred ca aplicatia lor ar trebui sa faca aceleasi lucruri pe care le face site-ul lor, sau altfel este intr-un fel mai putin valoroasa. Complet neadevarat.
Motivul pentru care aplicatiile mobile sunt valoroase se datoreaza faptului ca acestea sunt diferite de desktop. Ele pot fi accesate pe picior de plecare, interfetele lor tactile sunt mai intuitive, pot profita de acces la hardware-ul dispozitivului si pot fi personalizate la infinit. O aplicatie mobila buna nu se bazeaza pe design sau functionalitati prestabilite – foloseste hardware-ul disponibil pentru a crea o noua experienta incantatoare.
- Focusarea doar pe generarea de bani
Nuantele monetizarii aplicatiilor pot fi extrem de descurajatoare la inceput. Mergi pe modelul unui abonament sau ai de gand sa pui in aplicare o abordare cu achizitii direct din aplicatie? Sau poate le elimini pe ambele si mergi doar cu publicitatea in aplicatie pentru a face bani. Fiecare abordare posibila poate fi mixata in moduri care se potrivesc perfect proiectului, dar poate fi o sarcina monumentala sa decizi care este cea mai buna varianta.
Din fericire, ai timp pentru lua decizia corecta. Debuteaza prin a gandi generarea de bani cat mai devreme in procesul de dezvoltare si fii proactiv cu privire la urmarirea caii corecte. Exista site-uri care iti permit sa organizezi aplicatiile de top in functie de gen si de popularitate. Astfel, privind la aplicatiile din categoria ta, poti obtine informatii valoroase despre modul in care sunt generati bani in cazul celor mai de succes aplicatii de mobil.
- Te gandesti ca aplicatia se va vinde de la sine
Nu conteaza cat de optimist esti cu privirea la lansarea ideii tale de aplicatie – trebuie sa iei in calcul faptul ca atunci cand publici o aplicatie, te arunci intr-o mare de mii de concurenti. Daca nu ai un plan corespunzator pentru a spori vizibilitatea, vei avea riscul de a face sa dispara cu totul.
Inainte de a incepe cu eforturile de marketing, este important sa iti definesti publicul. Vizezi o nisa mica sau scopul tau este sa te adresezi unei piete mai largi? Oricum ar fi, asigura-te ca aplicatia identifica problemele specifice care afecteaza aceasta piata si apoi proiecteaza aplicatia pentru a aborda aceste probleme. Pentru identificarea tendintelor si a cererii de cosum, incearca sa utilizezi instrumente cum ar fi Google Trends.
- Incercarea de a fi beta – tester pentru propria aplicatie.
“De ce trebuie ca altcineva sa iti testeze aplicatia atunci cand poti face singur acest lucru?”
Daca ti-ai pus aceasta intrebare in timp ce te aflai in plin curs de dezvoltare a unei aplicatii, ai fost, probabil uimit de rezultat. Exista un motiv pentru care beta testerii sunt importanti: Ei ofera perspective valoroase “din afara”, care te ajuta sa intelegi posibilele probleme ale aplicatiei.
Nu doar bug-urile conteaza cand vorbim de testare – unele dintre idei pot fi cruciale pentru a face aplicatia user-friendly. De exemplu, poate ca achizitiile in aplicatie nu sunt comunicate suficient de clar, sau poate ca modul in care inserezi reclame face ca intreaga experienta sa se simta un pic discordant. Pentru ca ai construit aplicatia intr-un anume fel, acest lucru face sa fie mai greu pentru tine sa fii capabil sa identifici aceste defecte la nivel inalt. Cu cat mai multe persoane care iti testeaza aplicatia in afara propriul birou, cu atat mai pregatit vei fi pentru a-ti trimite aplicatia in lumea reala. Succes!