Din 2014, in cadrul fiecaruia dintre brainstorming-urile noastre saptamanale ne chinuie constant o intrebare: “Cum facem sa depasim standardele clientilor nostri, sa livram o aplicatie de mobil peste asteptari?”.
Fiind o echipa restransa, dar stralucitoare (asa ne-a complimentat unul dintre clientii nostri dragi si chiar l-am crezut pe cuvant 🙂 ), am reusit sa tragem linie dupa indelungi discutii si sa compilam cinci elemente esențiale ce pot fi încorporate de catre fiecare companie de dezvoltare de aplicații de mobil si interconectate cu procesul propriu de dezvoltare:
- Dezvoltarea aplicațiilor este o RELATIE DE DURATA
Exista dezvoltatori de aplicații ce si-au format o concepție greșită si anume aceea că implicarea lor nu mai este necesară odată ce aplicația a fost lansată in Play Store sau Apple Store, fara sa realizeze faptul că dezvoltarea aplicațiilor (Android, iOS sau pe tableta) este de fapt o fază de bază. Imaginea de ansamblu poate fi vizualizata numai odată ce aplicația este gata si este initiata o campanie de marketing. Odată ce aplicația prinde viață si in fata clientilor clientului, trebuie să fii un fin ascultător la cerința clientului tău, care va fi reluata prin recenzii și feedback.
To do: Depune eforturi sustinute pentru a elimina bug-urile ce pot aparea chiar si dupa lansarea aplicatiei, înainte ca acesta sa esueze!
Verifica AICI de ce clientii nostri primesc automat o garantie de minim 3 luni dupa livrarea aplicatiei.
- Fii FLEXIBIL cu abordarea ta
Este destul de evident ca potentialii clienti au anumite asteptari, pe care le-au “umplut” deja cu visele privind materializarea ideii lor de aplicatie de mobil. Din acest motiv fiecare dezvoltator de aplicatii trebuie sa fie suficient de flexibil in abordarea lor si ar trebui sa lase deoparte rigiditatea pentru a-si impune propriul punct de vedere.
To do: Trebuie să înțelegeți și să explicați lucrurile clienților în modul cel mai amabil, astfel încât să puteți duce la bun sfarsit ideea clientului, tradusa intr-o aplicație mobilă de succes.
- Fii transparent cu costurile dezvoltarii aplicatiei de mobil!
Fiecare client dorește să economiseasca un ban și nu vrea să cheltuiasca mai mult decat este necesar fara motive intemeiate. Nu te aștepta ca acesta să iti ofere toata increderea, contul sau pe mana, iar tu sa investesti așa cum consideri TU ca este necesar în procesul de dezvoltare a aplicației SALE. J
Fii suficient de precis in informarea clientului in prealabil cu privire la modul in care calculam viitoare implementari. Nu iti asuma riscul de a integra funcția sau funcționalitatea aplicației fără consimțământul clientului tau . Aminteste-ti ca, dacă acel concept propus de tine “se pupa” cu solicitarea initiala, nu va există niciodată un NU din partea clientului tau pentru a continua cu funcționalitatea.
To do: Nu iti surprinde clienții cu o factura neașteptată dintr-o data!
- Clientul tau nu este (la fel de) TEHNIC
Ca dezvoltator de aplicații, trebuie să ai un joc lent și constant, unde șansa de a câștiga este întotdeauna mai mare. Clientul vine la tine cand are deja un concept de a construi o aplicație, insa nu te aștepta să fie familiarizat cu know-how-ul tehnic. De aceea poate solicita orice caracteristică sau funcționalitate, lucru ce poate fi un mare consumator de timp sau de costuri.
To do: Dacă intampini pe parcursul dezvoltarii vreo problemă tehnică în atingerea așteptărilor clientului, atunci este întotdeauna mai bine să discutați și să împărtășiți metodele alternative care trebuie implementate. Clientul va intelege si iti va oferi decizia sa finala.
- Fa un RESEARCH al publicului tinta
Fiecare afacere are propriile sale cereri și propriul public țintă. Astfel, cand demarezi procesul de dezvoltare a unei noi aplicații, trebuie să te transformi intr- un partener pentru noul tau client în cee ace priveste procesul de dezvoltare. Pentru a înțelege funcționalitățile pe care si le doreste, trebuie să “sapi” în afacerea clientului și să o înțelegi profund. De cele mai multe ori, dezvoltatorii de aplicații lucrează urmand propriile strategii de lucru și uită cererea publicului clientului, ceea ce are ca rezultat un produs inutil, care esueaza.
To do: Incearca sa analizezi, sa faci studii de piață pentru publicul respectiv și ce caută acesta cand acceseaza o aplicația mobilă.
Este foarte important sa lucram indeaproape cu clientii nostri, sa le solicitam si sa le oferim informatii cat mai detaliate privind implementari sau stadiul de dezvoltare, pentru ca doar astfel reusim sa livram aplicatii de mobil ce ii poate ajuta intr-adevar in business. Nu uita, comunicarea este cheia in orice domeniu ;).